Leveringsalternativer


Fraktkostnad


For alle mindre varer tilbyr vi en fastpris på 139kr* og fri frakt om du handler for over 1000 kr. Pakken sendes da til nærmeste postkontor. For hjemlevering tilkommer det en ekstra fraktkostnad. Fastprisen gjelder ikke til Svalbard, på grunn av avstanden vil det tilkomme frakt på 270kr. 

For større varer som for eksempel møbler, tepper og store dekorgjenstander tilkommer det ekstra fraktkostnader. Større varer regnes som:

  • Varer over 10 og 35 kg. 
  • Varer utover målene 120x 60 x 60cm. 
  • Varer som krever spesialemballasje med sending. 

Vi oppfordrer til å lese nøye gjennom teksten på produktbeskrivelsen hvor vi opplyser om ekstra frakt dersom dette tilkommer på varen. Vi tar kontakt i etterkant av kjøpet for å opplyse om fraktpris, da prisen avhenger av størrelsen på produktet og hvor i landet du bor.

Kjøperen er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, leveringsadresse og mobilnummer. Hentes ikke pakken innen 14 dager på postkontoret, blir den returnert til oss. Må Eske Interiør sende pakken på nytt pga ukorrekt leveringsinfo eller uavhentet pakke, må kunden selv betalte frakten.

Leveringstid


Vi sender varer så fort som mulig, og normalt innen 1-3 arbeidsdager dersom varen er på lager. Ved høytider som jul og påske, samt fellesferien kan leveringstiden være noe lenger, informasjon vedrørende forlenget leveringstid blir i så fall gitt på mail ved kjøp, så langt det lar seg gjøre. Avhengig av hvor du bor i landet, vil det ta 1-7 arbeidsdager fra vi sender pakken til den kommer ditt postkontor. 

Enkelte varer er bestillingsvarer og har lengre leveringstid. Vi tar kontakt med estimert leveringsdato dersom varen ikke er på lager og må bestilles. 

Bestillingsvarer


Alle varer som ikke er lagervare eller er midlertidig utsolgt regnes som bestillingsvarer. Oppgitte leveringstider på bestillingsvarer er omtrentlige og vi tar kontakt dersom leveringstiden skulle bli lengre. I måneder som juli og desember har også leverandører og fraktselskaper ferie, så noe lengere leveringstid må påberegnes. OBS: Pga Covid-19 er det vanskelig å beregne leveringstid i enkelte tilfeller, og vi ber om forståelse for dette. 

Du har selvfølgelig rett til å oppheve kjøpet om du får beskjed om at leveringstiden er lengre enn antatt. Pengene vil øyeblikkelig bli returnert til din konto ved kansellering, en evt faktura vil bli slettet. 

Kundens ansvar


Det er 18-års aldersgrense for registrering som kunde i nettbutikken. Registrert kunde er ansvarlig for betaling av registrerte bestillinger eller ytelser Eske Interiør AS eller våre samarbeidspartnere leverer bestillingen i henhold til nærværende vilkår. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt navn, leveringsadresse og mobilnummer.

Når kunden har mottatt pakke via Bring, er det kundens ansvar og sjekke at varen er kommet frem hel og uskadet. Er det skader på varen, må kunden sende oss bilder av både innvendig og utvendig emballasje innen 42 timer etter at posten har utlevert pakken. Mailen må inneheholde bilder av både innvendig og utvendig emballasje, i tillegg til bilder av skadet vare. Informasjonen skal sendes til stine@eskeinterior.no.

Transportskader


Dessverre skjer det fra tid til annen at varer blir skadd under transport.
Dersom varen er skadet under transport må dette meldes omgående, og følgende må gjøres:

1. Sikre bildedokumentasjon på skaden, både innvendig og utvendig emballasje og den skadede varen.
2. Send en mail til webshop@eskeinterior.no eller svanhild@eskeinterior.no med bildedokumentasjon og en beskrivelse av skaden(-e) samt ordrenummer. 
3. La forsendelsen (inkludert emballasje) være intakt inntil saken er avklart.